Julkaistu: 01.10.2023 16.17

Nopsa hakemaan vauhtia kutosesta

Nopsa oli käytännössä pakkovoiton edessä, jos joukkue mieli pelata ensi kaudelle etelä vitosta. Joukkue sai täyden 18 pelaajan kokoonpanon ja yleisöä oli mukavasti löytänyt paikalle tähän asti tärkeimpään otteluun .Korian Klubi ei turhia kumarrellut ja petasikin otteluun alussa itselleen loistavat asemat kahdella nopealla pystypalloista alkunsa saaneista maaleista 4. ja 10.minuutilla Ville Ala-Outisen ja Kalle Cihangirin toimesta ja näin Nopsa joutui epätoivottuun tilanteeseen. Vartin jälkeen Koria ryhmittyi puolustamaan johtoaan antaen hallinnan Nopsalle ja joukkue pääsi rakentamaan rauhassa tilanteita hakien vauhtia välillä omalta maalilta asti Korian kytätessä vastahyökkäyksiä. Muunmaussa Miika Leinosella oli puolen tusinaa maalipaikkaa, mutta kun lähellä ei lasketa ja vierailijoiden Jukka Taavilla pitäessä torjunnoillaan joukkueen edellä ei maalisarake karttunut. Myöskään Eetu Heleniuksen unelmaveto boksin ulkopuolelta ei vaihtopenkiltä katsottuna mennyt paljon ohitse takatolpan. Pientä toivoa Nopsa sai 26.minuutilla kun pyörityksen päätteeksi Oskari Rainikan syöttö löysi Onni Ulmasen, joka kavensi ottelun 1-2. Nopsa painostaessa koko ensimmäisen puoliajan Klubi kesti loppuun ja tauolle lähdettiin 1-2 takaa-ajoasemasta.

Pieni tauko tuli vierailijoiden kannalta sopivaan saumaan, sillä Nopsan peli sakkasi toisen puoliajan alkajaisiksi. Klubi yrittikin ottelun tappoa vastahyökkäyksin ja maalikehikkoa lähemmäksi ei joukkue tuntunut pääsevän. 66.minuutilla Nopsan selkäranka katkesi Mikko Honkasen suoraan kulmapotkusta tehtyyn maaliin, joka kiersi takatolpan kautta maaliin antamatta mahdollisuutta Luca Eskeliselle. Muutamaa minuuttia myöhemmin 69.minuutilla Kalle Cihangir viimeisteli ottelun toisensa vastahyökkäyksestä ja loppu olikin enimmäkseen loppuvihellyksen odottamista. 90.minuutilla Eetu Helenius teki Nopsan kauden viimeisen maalin maalivahdin jalkojen välistä, johon syötön antoi J-P Salmi. Loppulukemat 2-4 ja Nopsa hakemaan vauhtia kutosesta.

Yhteenveto
Korian Klubi käytti tehokkaasti paikkansa ja nopeat pystypallot olivat myrkkyä Nopsalle. Nopsalla oli jälleen kerran paikkoja useampaakin maaliin, mutta syyskaudella jatkunut trendi tehottomuudessa kaatoi Nopsan kauden tärkeimmässä ottelussa. Syyskauden yksi voitto ja seitsemän tappiota kertovat karua kieltään joukkueen otteista.

Ottelun paras oli eittämättä Mikko Salminen, joka jatkuvasti sai kamppailla sekä kilpajuosta vastustajan nopeiden hyökkäysten kanssa. Toisena topparina Rasmus Rainikka antoi erinomaista tukea Salmiselle.

Nastolan Nopsa kiittää kaudesta tukijoukkojaan ja yleisöä. Nähdään ensi vuonna!

Lyly Ruotsalainen
Joukkueenjohtaja