Julkaistu: 14.09.2023 12.59

Kotkan kirousta murtamassa, osa III

Kolmatta ja viimeistä kertaa tällä kaudella Nopsa matkusti vierasotteluun Kotkaan kiroustaan murtamaan. Iltapäivällä alkanut runsas sade oli pehmittänyt Metsolan nurmen haastavaksi alustaksi pelata. Osaa kenttään muodostuneet lammikot pysäyttivät pallon ja yhdelle jos toisella oli vaikeuksia pelata.

Ottelua voi kuvata hidastempoiseksi ja tapahtumaköyhäksi. Kumpikaan joukkue ei saanut omaa peliä missään vaiheessa käyntiin ja maalintekomahdollisuudet olivat minimaaliset, joskin kotijoukkue Jäntevä pääsi useammin yrittämään. 1-0 maali nähtiin 28.minuutilla Tino Aallon toimesta, jonka laukaus taisi boksin sisällä vielä hieman muuttaa suuntaa, johon Luca Eskelinen sai kättä hieman väliin, muttei riittävästi pallon pyöriessä niukasti kokonaan yli maaliviivan. Ottelu jatkui tasaisena pallotteluna, mutta 64.minuutilla Miika Leinosen keskitys osui Jäntevä-pelaajan käteen boksissa ja pallo pilkulle. Sama mies laukomaan pilkkua ja kovaa keskelle uponnut laukaus tasoitti lukemiksi 1-1. Ottelu säilyi loppuun asti tasaisena rämpimisenä kunnes 89.minuutilla synkin pilvi osui Nopsa-joukkueen ylle. Nopsan vapaapotkusta käynnistynyt vastahyökkäys päättyi lopulta Jasper Launiaisen 2-1 maaliin, joka otti inhottavan kimmokkeen kentän pinnasta juuri ennen maalivahti Eskelistä ja kädet eivät ehtineet millään tähän mukaan. Nopsan pelatessa tuplaa tai kuittia pari minuuttia myöhemmin Iivari Jokipii viimeisteli 3-1 voittolukemat läpiajonsa päätteeksi.

Yhteenveto
Olosuhteiden ollessa haastavat on mahdotonta nähdä tasokasta ottelua ja ottelu oli verrattavissa helteisessä, seisovassa ilmassa pelattuun otteluun. Mikäli kenttä olisi ollut paremmin vettä vetävä, ottelun laatu olisi ollut mahdollisesti toisenlainen. Tämän takia ottelun parasta on mahdoton valita, sillä kukaan ei tuntunut pääsevän normaalille tasolleen.

Kahdessa viimeisessä kotiottelussa riittää jännittävää, sillä Nopsa taistelee säilymisestä sarjassa, joten kotiyleisöä tarvitaan enemmän kuin koskaan. Tiistaina 19.9 klo 19:15 vieraaksi saapuu Kotkan Kiri ja kauden päättää perjantaina 29.9 klo 19:15 pelattava ottelu Korian Klubia vastaan. Ainekset draamaan ovat kasassa, tervetuloa seuraamaan näytöstä!

Lyly Ruotsalainen
Joukkueenjohtaja