MiehetJulkaistu: 27.04.2024 17.34

Nopsalla vahva kauden avaus

Nastolan Nopsa aloitti sarjakautensa myöhään keskiviikkona Union Plaani/17:a vastaan. Ottelusta odotettiin tasaista vääntöä viime kauden perusteella, mutta ensi minuuteista lähtien Nopsa oli selvästi paremmin valmistautunut kauteen. Avausmaali nähtiinkin 15.minuutilla, kun Konsta Kosolan chippi keskeltä löysi laidasta kohti maalia juosseen Kasperi Rainikan, jolla oli tilaa ja aikaa siirtää Nopsa 0-1 johtoon. 31.minuutilla Janne Niukkasen erinomaisen prässin seurauksena Konsta Kosola sai kaikessa rauhassa sijoittaa lukemat 0-2:een pilkun tietämiltä. Muutama minuutti tästä ja hyökkäykseen osallistunut laitapuolustaja Ville Jokela murtautui vasemmalta läpi saatuaan matkallaan seinäsyötön Konsta Kosolalta viimeistellen lukemat 0-3. 42.minuutilla Onni Ulmasen noin 50 metrin kuljetus keskikentältä kohti kotijoukkueen maalia puolustuksen juostessa perässä päättyi rikkeeseen rangaistusalueella, josta seuranneesta pilkusta Onni laukoi taukolukemat 0-4.

Toisella puoliajalla Nopsa jatkoi siitä mihin ensimmäisellä jäi ja 48.minuutilla Ville Jokelan illan toinen vapaapotkusta lipsahti maalivahdin näpeistä lukemiksi 0-5. 56.minuutilla oli Kasperi Rainikan vuoro tehdä toisensa Janne Niukkasen läpisyötöstä keskeltä. 62.minuutilla Plaani kavensi lukemat 1-6:een lähietäisyydeltä Nopsa-maalia. 72.minuutilla Rasmus Rainikan pallonriisto lähellä päätyrajaa ja viivaa pitkin kuljettaen löysi syötöllään maalin edestä Onni Ulmasen, jolla oli helppo tehtävä illan toisellaan muuttaa lukemiksi 1-7. 70.minuutilla alkanut vaihtoruljanssi yhdessä jalan nostamisen kaasulta sekoitti hieman Nopsan peliä ja Plaani sai otetta ottelusta. Viimeisen kympin aikana Plaani sai tehtyä ensin 2-7:ään ja pari minuuttia myöhemmin pilkulta 3-7:ään, vaikka molemmissa maaleissa Luca Eskelinen oli lähellä torjuntaa. Enempää maaleja ei nähty Plaanin kovasta yrityksestä huolimatta ja näin kolme pistettä matkasi Nastolaan lukemin 3-7.

Ottelu oli viimeistä 20.minuuttia lukuun ottamatta täysin Nopsan hallinnassa ja mahdollisuudet kymmenlukuun maalien osalta ei ollut kaukana. Nopsa pelasi joukkueena loistavasti, joka näkyi hyökkäyksen monipuolisuutena ja varmalla puolustuspelillä. Tästä on hyvä jatkaa!

Lyly Ruotsalainen
Joukkueenjohtaja