Voittoputkelle jatkoa
MiehetJulkaistu: 02.09.2024 17.00

Voittoputkelle jatkoa

Torstaina 29.8 Nastolan urheilukeskuksen tekonurmella pelattiin 5.divisioonan 8 lohkon kärkikamppailu Nopsan ja Korian Klubin välillä. Nopsa oli kärsinyt kuluvan kauden ainoan tappion juurikin Klubia vastaan kevätkierroksella. Nopsa aloitti ottelun hyvin vahvasti, joka toimi ottelun kulminaatiopisteenä. Kotijoukkue vankisti asemiaan sarjakärjessä voittamalla ottelun 5-3.

Nopsa on aloittanut viimeisimmät ottelunsa hyvin vahvasti ja samaa kaavaa noudatettiin Klubia vastaan. Ensimmäinen maali syntyi jo 30 sekunnin jälkeen alkuvihellyksestä kun vasempana laitapakkina toiminut Ville Jokela syötti pallon laidasta nousseelle Riku Immoselle joka siirsi pallon ohi vierailijoiden maalivahdin.

Seuraava osuma nähtiin 10.minuutilla kun Veli-Matti Lydman keskitti pallon oikealta laidalta ja Immonen pääsi jalallaan ohjaamaan pallon toistamiseen maaliin.
17. peliminuutilla ottelu näytti jo ratkeavan kun Konsta Kosola sijoitti pallon läpiajosta verkkoon.

Klubi aloitti ottelun aneemisesti eikä saanut luotua tilanteita Nopsan maalille ensimmäisen vartin aikana. 3-0 maali toimi herätyskellona vierailijoille ja Klubi onnistui saamaan hieman otetta ja pääsi avaamaan hyökkäyspeliään, joka johtikin maaliin 22.minuutin kohdalla Kalle Cihangirin tehdessä maalin rangaistusalueen sisältä.

31.minuutilla vierasjoukkue sai hyvältä etäisyydeltä vapaapotkun, mutta nosto muurin yli oli kevyt eikä Eskelisellä ollut Nopsan maalilla vaikeuksia torjua.

Ensimmäinen puoliaika ei enää huipputilanteita tarjonnut ja tauolle mentiin lukemista 3-1.

Toisen jakson alussa Joel Sillanpää pääsi puskemaan kauden avausmaalinsa kulmapotkusta. 54.minuutilla Nopsa karkasi jo 5-1 johtoon Jokelan laittaessa täydellisen pallon Klubin puolustuslinjan taakse. Kasperi Rainikka ehti ensimmäisenä palloon ja puski sen yli rangaistusalueen ulkopuolelle vastaantulleen Klubin maalivahdin. Rainikalla oli tämän jälkeen helppo työ siirtää pallo tyhjään maaliin.

Koria viritteli ohutta loppukiriä 62.peliminuutilla kaventaen lukemiksi 5-2, mutta Ville Ala-Outisen ulosajo 15min ennen peliajan päättymistä tylsytti parhaan terän yrittämisestä. Klubi kavensi vielä rangaistuspotkusta 83.minuutilla, mutta ottelu pysyi Nopsan hallinnassa ja loppulukemiksi jäivät 5-3.

Nastolan Kotipizza palkitsee Nopsan joukkueesta ottelun parhaan pelaajan. Riku Immosen taistelu kaksinkamppailutilanteissa ja kaksi maalia olivat palkitsemisen arvoiset.

Nopsalla on jäljellä kaksi kotiottelua, jotka pelataan 12.9 ja 27.9.

Ottelukuvaus: Päivi Tukia

Nopsa Miehet Edustus