Nopsan hyvät otteet jatkuvat
MiehetJulkaistu: 07.05.2024 03.25

Nopsan hyvät otteet jatkuvat

Lähes 100-päinen yleisö oli saapunut paikalle seuraamaan Nopsan kotiavausta naapuripitäjän Orimattilan Petoja vastaan. Ensimmäisen puoliajan kuva oli selvä: Nopsan hallitessa palloa pyrki OPedot iskemään vastahyökkäyksin. Vierailijoiden puolustuksen pitäessä Nopsa ei saanut luotua muuta kuin helposti pois puskettavia keskityspalloja siinä missä 16-alue miehitettiin tehokkaasti. OPedot pääsikin hivenen paremmille paikoille heittämällä pystypalloa keskelle parin, mutta viimeistelyiden suuntautuessa suoraan päin kotijoukkueen maalivahtia maalisarake ei karttunut. Kulmapotkuista vierailijat saivat luotua hetkittäisen kaaoksen kotijoukkueen maalille, jotka kotijoukkue sai vaivoin selvitettyä. Kotiyleisön iloksi Nopsa siirtyi 1-0 johtoon 38.minuutilla, kun Janne Niukkasen läpisyöttö maalin tehneelle Konsta Kosolalle löysi tiensä OPedot-pelaajien rykelmän läpi 16-alueella. Tauolle lähdettiin samoista lukemista.

Ottelun käännekohta nähtiin 55.minuutilla vierailijoiden Jaakko Simolan saatuaan punaisen kortin luissuarezmaisesta käsipalloilusta maaliviivalla ja tilanteesta seuranneesta rangaistuspotkusta Rasmus Rainikka lisäsi johtolukemat 2-0. Yhden miehen vajauksesta huolimatta OPedot eivät tinkineet strategiastaan ja yksi pystypalloista 74.minuutilla johti lopulta heppoisasti tuomittuun rangaistuspotkuun, jossa puolustajan ja hyökkääjän jalat sotkeutuivat toisiinsa. Antti Perttunen herättikin toivoa vierasjoukkueessa 2-1 kavennuksellaan. Kolme minuuttia myöhemmin Nopsa vastasi Ville Jokelan osumalla noin pilkun kohdalta saatuaan syötön lähes päätyrajan tuntumasta. 85.minuutilla Ville Jokelan ottelun toinen osuma päätti vierailijoiden kirin ja vielä lisäajalla hattutemppu täydentyi ensimmäisen tehomerkinnän edustuksen riveissä saaneen Aaron Kumpulaisen syötöstä.

Ottelun alku oli vaikea verraten kauden avausotteluun Union Plaani/17:a vastaan ja voiton suurimpana onnistumisena voidaankin pitää kotijoukkueen kärsivällinen pelaaminen. OPetojen parhaan puolustajan ulosajo helpotti peliä, mutta hetkittäin Nopsa peli sekosi miesylivoimasta huolimatta. Jälkeenpäin kuultuna pallo olisi ylittänyt maaliviivan käsipalloilun tapahtuessa. Puolustus toimi tällä kertaa hivenen paremmin eikä maalivahtia pahemmin haastettu.

Kuva: Päivi Tukia (c)

Lyly Ruotsalainen