Pelipaikka ohjeistus löytyy täältä ja joukkueen materiaalipankista
Julkaistu: 28.12.2018 00.00

Pelipaikka ohjeistus löytyy täältä ja joukkueen materiaalipankista

- Pelipaikka -

ohjeistus pelaajien pelipassien ja vakuutusten sekä toimihenkilöiden rekisteröintiä varten

Pelaajat

Kauden pelipassit ja vakuutukset ovat nyt ostettavissa

• Jos ostit viimekaudella pelipaikasta pelipassin ja sinulla täten on tunnukset järjestelmään niin toimi samalla tavalla
  • Jos et ole yli vuoteen pelannut mutta olet joskus pelannut/rekisteröitynyt, niin sinulla on jo PalloID joka täytyy liittää tunnuksiisi jotka sinun tarvitsee luoda ensimmäistä kertaa rekisteröityessä Pelipaikka järjestelmään

Ohje:

On tärkeää että vanha PalloID liitetään tunnuksiin eikä luoda ns. uutta profiilia !!

• Uusi pelaaja luo tunnukset ja rekisteröityy uutena pelaajana
  • Jos Nopsaan on siirtymässä muusta seurasta pelaaja niin joukkueenjohtajat laittakaa minulle viestiä (pelaajan nimi ja synt.aika) niin minä hoidan siirron !

Ohje:

Edustusoikeuden siirrot

Toimihenkilöt

Seurojen ja joukkueiden taustahenkilöiden rekisteröinti

• Liittohallituksen (15.8.2016) päätöksellä vuoden 2017 kilpailumääräyksiin lisätään pykälä, jonka mukaan TASO-järjestelmän sähköiseen ottelupöytäkirjaan voidaan jatkossa merkitä vain rekisteröidyt joukkueiden taustahenkilöt. Näin ollen jatkossa Pelipaikkaan rekisteröidään joukkueiden taustahenkilöt (valmentaja, joukkueenjohtaja, huoltaja, fysioterapeutti, lääkäri) sekä seuran taustahenkilöt (hallituksen jäsen, joukkueenjohtajavastaava, junioripäällikkö/nuorisopäällikkö, markkinointipäällikkö, puheenjohtaja, toiminnanjohtaja, taloudenhoitaja, urheilutoimenjohtaja, valmennuspäällikkö, viestintäpäällikkö, vuorovastaava).
  • Rekisteröinnin avulla selkeytetään seurojen ja joukkueiden taustahenkilöiden kuulumista eri kilpailuja varten laadittujen sääntöjen ja määräysten piiriin. Lisäksi jatkossa voidaan seurata taustahenkilöiden (mm. valmentajat) määrää, koulutusta ja sukupuolijakaumaa sekä kohdentaa eri ryhmille sopivaa koulutusta ja viestintää.
  • Joukkue- ja seurataustojen rekisteröinti on maksuton.
  • Jos et ole koskaan rekisteröitynyt toimihenkilöksi tai et ole koskaan pelannut eikä sinulla täten ole PalloID:tä niin luo itsellesi tunnukset ja rekisteröidy samalla tavalla kuin uusi pelaaja mutta laita rooli siellä itsellesi oikeaksi (ei siis pelaaja) Seuraksi Nastolan Nopsa ! (joukkuetta ei tarvitse/pysty eritellä)
  • Valmentajat toivottaisiin laittavan myös sinne koulutus taso (pitäisi saada uudenmaan piiristä selvitettyä jos ei tiedä) mutta ei pakollinen kuten ei ole järjestelmässä kysyttävät todistuksetkaan koulutuksista, saa laittaa jos löytyy
  • Jos olet joskus rekisteröitynyt toimihenkilönä tai pelaajana ja sinulla on PalloID, niin se tarvitsee samalla tavalla liittää luomiisi tunnuksiin kuin pelaajienkin kohdalla ylempänä. Lisää sen jälkeen itsellesi rooli tai jos se on jo tehty niin uudista se tälle kaudelle. Ja varmista että seurasi on Nastolan Nopsa ! (joukkuetta ei tarvitse/pysty eritellä)

Jos et ole varma onko sinulla jo PalloID tai et sitä muista/tiedä niin ota yhteyttä minuun niin selvitän sen

ja myöskin jos sinulla on edustusoikeus jossain muussa seurassa(eli olet joskus pelannut) niin ota ennen rekisteröitymistä yhteyttä niin ”pyydän tiedot” toisesta seurasta jotta voit rekisteröityä Nopsaan toimihenkilönä !

Pelipaikasta löytyy hyviä ohjeita myös. Jos on jokin epäselvää kannattaa etsiä ja lukea sieltä että menee oikein !!

Terveisin,

Timo Hakonen

Nastolan Nopsa – Pelipaikka vastaava

timohakonen@hotmail.com (s-postilla saa varmimmin ja helpoiten kiinni )

Ja/tai

Palloliiton tukipalvelu:

Yhteydenotto lomake https://palloliitto.com/tuki/

+358 9 31585000 (arkisin 9-11 ja 12-15)

Lisäohje Nopsan 6.Div joukkueelle

• Jos pelasit viimekaudella jossain toisessa seurassa ja sinulla oli pelipassi niin käy Pelipaikasta ostamassa itse passi (ja vakuutus) tulevalle kaudelle.
  • Jos olet aikaisiemmin kuin viimekaudella pelannut jossain muussa seurassa eikä viimekaudella ollut pelipassia niin ilmoita Joukkueenjohdolle niin pelaajasiirto voidaan hoitaa
  • Jos olet pelannut aikaisemmin Nopsassa niin käy itse ostamassa pelipassi (ja vakuutus) Pelipaikassa niin asia on kunnossa.

Sitten ilmoita Joukkueenjohdolle että olet maksanut pelipassin sekä että pelasit jossain muualla niin pelaajasiirto voidaan hoitaa.

ja siinä yhteydessä sinulle otetaan myös pelipassi ja siitä lasku lähetetään sinulle s-postiin

Tärkeää että ilmoitat joukkueenjohdolle mitä näistä vaihtoehdoista noudatat !!

Joukkueenjohto toimittaa kootusti pelaajalistan (Nimi, synt.aika) minulle ja tiedot missä, milloin kukin on aikaisemmin pelannut(jos tiedossa) että voidaan pelaajasiirrot toteuttaa.

Annan myöskin pelaajalistan perusteella joukkueenjohdolle kaikkien pelaajien PalloID:t niin voitte niitä heiltäkin kysyä kun tarvitsette sitä Pelipaikkaan rekisteröinnissä mikäli teillä ei vielä tunnuksia sinne ole.

Terveisin,

Timo Hakonen